Diensten
Op deze pagina kunt u de diverse mogelijkheden voor uw bedrijf en of (commerciƫle) organisatie bekijken
AdvertorialsAdvertorial is een samentrekking van advertisement en editorial. Het is een speciaal soort advertentie die de opzet heeft van een redactioneel artikel.
Voor de lezer is het niet overduidelijk dat het om een advertentie gaat. Daarom worden advertorials vaak beter gelezen dan een gewone advertentie, wat ze effectiever maakt.
Ook kan men in een advertorial meer informatie kwijt over een product of dienst.
Advertenties en Banners
Een traditionele vorm van online advertentie, waarbij grafische vormgeving centraal staat.
Door op een banner te klikken wordt een pagina geopend waar meer informatie te vinden is over het onderwerp van de reclame.
Een banner kan worden opgemaakt in verschillende bestandsformaten en verschillende vormen.
" 72% van de bezoekers ziet een online advertentie op online krantenpagina’s"
Daarbij geldt wel: hoe groter, hoe beter. Een displayformaat van meer dan 100.000 pixels (zeg ruim een halve pagina) trekt meer aandacht dan een kleine. Ook de plek van de beeldadvertentie is belangrijk. De kans dat een banner wordt opgemerkt is het grootst als die recht bovenaan de webpagina staat.
Lees hier meer over het verrichte onderzoek: link
Storytelling
Platte reclame maken op de verschillende social media kanalen niet aan te raden! Gebruikers willen op deze platformen geen reclame maar wel interessante verhalen, meningen, … lezen.
Deze transformatie heeft ervoor gezorgd dat bedrijven zichzelf niet meer mogen zien als een merk maar wel als een ‘levend’ verhaal. Een verhaal waar steeds een nieuw interessant hoofdstuk voor wordt geschreven.
Kies als bedrijf dus voor een sterk verhaal. Vergeet even dat je zo veel mogelijk wil verkopen op korte tijd! Zorg ervoor dat mensen geboeid je verhaal lezen, je video bekijken, ...
Doe met andere woorden aan ‘storytelling’! Geef mensen een goed verhaal zonder hen direct iets te willen verkopen. Enkel op die manier zal je het nodige vertrouwen winnen en kan je een relatie opbouwen met je doelpubliek.
Affiliate Marketing
Affiliate Marketing
U zal misschien al gemerkt hebben dat er vele grote sites binnen de belangrijke sectoren zoals verzekeringen, reizen, immo, financiƫn en huishoudartikelen, affiliate sites zijn of aan affiliate marketing doen.
Als voorbeelden zijn er Coolblue, Bol, Zalando, Hotelbooking, spaargids, ..
Affiliate marketing is de gemakkelijkste manier om aan e-commerce te doen. Het is een vorm van online marketing waarbij adverteerders hun partner (affiliates) een commisie betalen, elke keer wanneer de affiliaters een verkoop, lead of traffic voor hen genereren.
Het commisie systeem is gebaseerd op het principe van no-cure-no-pay
Dit houdt ondermeer in dat een affiliate enkel commisie bij verkoop ontvangt, als het product effectief geleverd wordt en niet terug wordt gezonden
De drie vergoedingsstructuren bij affiliate marketing zijn:
- Cost Per Sale (CPA):
- Cost Per Lead (CPL):
- Cost Per Click (CPC):
Bent u geĆÆnteresseerd?
Wilt u meer informatie en of een offerte aanvragen?
Geen opmerkingen